Happy Aging Day 2018

Op 18 oktober 2018 was het opnieuw zover! Tijdens de derde editie van onze Happy Aging Day stonden opnieuw innovaties in de gezondheidszorg in de spotlights.

Kijk samen met ons nog eens terug op de (inter)nationale topsprekers, de bloeiende innovatiemarkt én naar de ondernemingen die op deze hoogdag in de prijzen vielen

Bekijk hier de foto´s

Home >> Nieuws >> Nephroflow en Attractive2wear grote winnaars van Happy Aging Day!

Nephroflow en Attractive2wear grote winnaars van Happy Aging Day!

Datum: 
19 oktober 2018

Met 230 deelnemers en heel wat boeiende visies en ideeën op gelukkig en gezond (ouder) worden van onze topsprekers blikken we tevreden terug op onze Happy Aging Day. Een dag in het teken van de innovaties in de ouderenzorg. 29 bedrijven, start-ups en zorgorganisaties stelden er ook hun technologische en digitale innovaties voor aan het brede publiek.

Net als de voorbije jaren maakten al deze bedrijven hierbij ook kans op enkele mooie prijzen. In het verleden wonnen hier de nu zeer bekende namen als FibriCheck en UgenTec. En ook dit jaar leverde Happy Aging Day weer enkele heel knappe winnaars op. Wij stellen ze graag aan u voor:

Nephroflow kaapte dit jaar de Happy Aging Innovation Award weg. Hiermee krijgt het Belgische bedrijf een coaching traject door Happy Aging aangeboden t.w.v. 2000€. Nephroflow is een bedrijf dat ziekenhuizen door middel van softwareoplossingen helpt om nog betere zorg aan te bieden aan de patiënt tijdens een dialysebehandeling. Het bedrijf zorgt voor een mobiele workflow die de verpleegkundigen actief ondersteunt tijdens iedere stap van de behandeling. Van het opzetten van het dialyse toestel, het verbinden en monitoren van de patiënten, tot het registreren en behandelen van  complicaties.

De Motmans & Partners prijs ging dit jaar naar Attractive2wear. Dit bedrijf ontwerpt kledij die het aan- en uitkleden van zwaar zorgbehoevende personen vergemakkelijkt. De Motmans & Partners prijs t.w.v. 1000€ biedt het bedrijf een mentor 55+ traject aan. Hiermee krijgen zij begeleiding van senior ervaringsdeskundigen die concrete tips, kennis en ervaring delen Attractive2wear ging ook naar huis met de publieksprijs.

 

PXL-m-Assist kreeg op haar beurt de prijs van het BlueHealth Innovation Center. De app biedt mensen met executief dysfunctioneren ondersteuning in het dagelijkse leven. Deze prijs, t.w.v. 750 € geeft hen kosteloze deelname aan de HealthRampUp.

 

Tot slot werd deze dag ook een strategische partnership ondertekend met ING. Hierbij zal Happy Aging haar expertise in de zorgsector inzetten om inzichten  aan te leveren aan ING rond innovaties binnen de ouderenzorg. Hierbij wordt er gedacht aan digitale toepassingen voor bijvoorbeeld ziekenhuizen, woon-zorgcentra, geneesheren en andere zorgprofessionals. Met deze samenwerking versterkt Happy Aging ook haar netwerk met zorgactoren en startende ondernemingen.

 

 

 

 

             

 

By the way:

Ook Martijn Peeters, Stafmedewerker Wetenschapscommunicatie aan de UHasselt, was op deze dag aanwezig.

Hij kreeg een exclusief interview met de Amerikaanse keynote spreker van deze dag, prof. dr. Nir Barzilai.

Benieuwd naar zijn interview (in het Engels)?

Leest het op het nieuwe inSCIght platform van de UHasselt, dat mensen op een leuke manier wil informeren over alles wat met wetenschap te maken heeft.
 

>> Lees hier het interview "Age is just a number".